به گزارش «پرتال علوم اسلامی ثقلین» به نقل از خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عادل محسنی مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ضمن عرض تبریک به مناسبت عید غدیر خم، گفت: غدیر تجلی ربوبیت الهی در وجود امامت جهت تربیت و رشد انسانیت و ایجاد زمینه های فتح قله های کمال، جمال و جلال الهی توسط انسان است.

 

وی افزود: غدیر مبین، جایگاه رفیع امامت است به این معنا که امامت در راستای ربوبیت الهی نافذ هدایت های الهی در رسیدن بشریت به مدارج عالی عرفانی و معنوی است. غدیر، تجلی الطاف ویژه ذات ربوبی در راهبری جامعه انسانی از سوی رهبری و مدیریت امامت و ولایت به اوج ارزشهای والای الهی و انسانی است.

 

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با اشاره به آیه ۶۷سوره مائده؛ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ، گفت: ولایت و امامت مکمل رسالت الهی در هدایت انسان به قله های کمال و تعالی جامعه بشری به سمت شکوفائی استعدادهای خدادادی است یعنی امامت علاوه بر تکمیل رسالت تمامی انبیاء الهی، مکمل و مجری رسالت ذات اقدس الهی در هدایت بشریت است.

 

وی در ادامه با اشاره به آیه ۳ سوره مبارکه مائده؛ الْیَوْمَ یَئِسَ الَّذِینَ کَفَرُوا مِنْ دِینِکُمْ فَلَا تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَرَضِیتُ لَکُمُ الْإِسْلَامَ دِینًا، گفت: امامت و رهبری جامعه اسلامی، مایه ناامیدی و یأس دشمنان دین از تحریف و نابودی دین است.

 

حجت الاسلام محسنی ابراز داشت: امامت موجب به کمال رسیدن برنامه تربیت و هدایت الهی است. امامت و ولایت عامل انسجام جامعه انسانی در شکوفائی استعدادها و مبارزه با دشمنان بشریت است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: امامت و ولایت عامل جاودانه شدن دین در خشنودی خداوند و  پاسخگویی به تمامی نیازهای جامعه بشری تا روز قیامت است.