حجت الاسلام عادل محسنی مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با توجه به آغاز کار مجلس یازدهم به تبیین ویژگی‌های مجلس کارآمد و تراز انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: مجلس شورای اسلامی تعیین‌کننده زیرساخت‌های قانونی پیشرفت‌های معنوی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، نظامی و علمی کشور است.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی مسیر حرکت دولت به‌سوی رشد و کمال یا افول و ایستایی را تعیین می‌کند، ادامه داد: مجلس انقلابی آن مجلسی است که به فکر تقنین مسیر تحقق آرمان‌های اسلام و انقلاب باشد و با نظارت کارآمد و دلسوزانه، سد مستحکمی در مقابل انحراف و فساد به شمار آید.

حجت الاسلام محسنی در ادامه تأکید کرد: مجلس تراز انقلاب اسلامی در گام دوم آن مجلسی است که تمام آسیب‌ها و سوءاستفاده‌ها از قوانین موجود را بررسی و برای رشد اقتصادی و اجتماعی کشور در راستای رسیدن به تمدن نوین اسلامی قوانین متناسب وضع کند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ادامه داد: همچنین مجلس تراز انقلاب آن مجلسی است که با مشورت متخصصان دلسوز و فرهیخته به دنبال یافتن بهترین راهکارهای توسعه همه‌جانبه کشور باشد و بتواند مسؤولان اجرایی را در مسیر شکوفایی و فتح قله‌های پیشرفت رهنمون سازد.

وی به مهم‌ترین شاخصه‌های یک نماینده انقلابی اشاره کرد و گفت: نماینده انقلابی علاوه بر مردمی بودن، شجاع و مدبر است و به دور از رانت‌خواری و کانون‌های ثروت، قدرت، سیاسی‌کاری و باندبازی تنها به خدمت‌رسانی فکر می‌کند.

حجت الاسلام محسنی در ادامه تأکید کرد: نماینده تراز انقلاب اسلامی در عین اینکه باید به مسائل حوزه انتخابیه خود رسیدگی کند به مسائل کلان کشوری بلکه مسائل جهانی و انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) هم توجه ویژه و برنامه‌ریزی مؤثر دارد.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با تأکید بر اینکه نماینده انقلابی نباید منفعل و تسلیم حوادث باشد، خاطرنشان کرد: نماینده انقلابی باید فعال و به دنبال مشکل‌گشایی از دردهای مردم و حل کردن گره‌ها و خلأهای قانونی دستگاه‌های اجرایی و قضایی کشور باشد نه اینکه منفعلانه تسلیم حوادث و مرعوب تهدیدات نظام سلطه شود و از مصالح کشور و ملت غفلت کند.