بسم الله الرحمن الرحیم

معرفی

اردوی زیارتی علمی شهر مقدس قم به مدت سه روز از چهارشنبه ۱۲ دی ماه الی جمعه ۱۴ دی ماه برگزار گردید. این اردو جهت کاربردی کردن آموخته های زبانی آموزان و آشنایی بیشتر با تبلیغ دیجیتال در فضاهای مجازی در قالب سخنرانی اساتید و مبلغین بین الملل و بازدید از موسسات مرتبط طراحی گردید.

 

اهداف

زیارت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها

آشنایی با فرصت ها و روش های تبلیغ بین الملل در فضاهای مجازی

آشنایی با نمونه کارهایی از تبلیغ معارف اسلامی در فضای مجازی در قالب هایی مانند عکس نوشته، کلیپ کوتاه، پادکست، سخنرانی کوتاه و …

آشنایی بیشتر با نمونه های میدانی تبلیغ بین الملل در اروپا و آمریکا

آشنایی با راه های کاربردی کردن آموخته های زبانی طلاب زبان آموز در هر سطح آموزشی

آشنایی با مبانی انقلاب اسلامی از منظر مقام معظم رهبری جهت تبلیغ معارف انقلاب اسلامی در عرصه بین الملل

 

برنامه ها 

بازدید از موسسه ائمه الهدی

پایگاهی فعال در حوزه نشر بین المللی معارف قرآن و اهل بیت علیهم السلام و ترویج گفتمان انقلاب اسلامی در عرصه بین الملل. همچنین مجری سایت اسلام پلاس که آذر ماه امسال با حضور مسئولین رونمایی گردید.

حجت السلام رادمرد مدیر مدرسه پس از تبیین فرصت ها و ضرورت تبلیغ بین الملل در فضای مجازی به معرفی فعالیت های موسسه و همچنین سایت اسلام پلاس پرداختند. در انتها نمونه هایی از کلیپ ها و آثار تولیدی موسسه برای دوستان نمایش داده شد.

سپس جناب آقای محمود زاده پس از ارائه کوتاه به زبان انگلیسی به بیان تجربیات و توصیه های خود در خصوص یادگیری زبان و فعالیت در فضای مجازی پرداختند.

در انتهای برنامه جناب دکتر راستی تبار برای معرفی روش خود به تحلیل ساختاری ترجمه انگلیسی یکی از آیات قرآن پرداختند.


MokalemeEnglish-Ordoo Qom-Dey Mah 1397-Thaqalain_IR (1) MokalemeEnglish-Ordoo Qom-Dey Mah 1397-Thaqalain_IR (2) MokalemeEnglish-Ordoo Qom-Dey Mah 1397-Thaqalain_IR (3) MokalemeEnglish-Ordoo Qom-Dey Mah 1397-Thaqalain_IR (4) MokalemeEnglish-Ordoo Qom-Dey Mah 1397-Thaqalain_IR (5) MokalemeEnglish-Ordoo Qom-Dey Mah 1397-Thaqalain_IR (6)

 کارگاه آشنایی با یک نمونه تبلیغ میدانی در اروپا

حجت الاسلام رضوی متولد و بزرگ شده نروژ جزو مبلغین حوزه اروپا و آمریکا به بیان فعالیت های تبلیغی خود در نروژ، تاسییس و فعالیت های مسجد التوحید در شهر اسلو پرداختند. در این بین به شیوه هنرمندانه تجربیات خود و همچنین اصول تبلیغی در چنین فضاهایی را نیز مطرح کردند. همچنین در انتها به سوالات طلاب پاسخ دادند.

 

MokalemeEnglish-Ordoo Qom-Dey Mah 1397-Thaqalain_IR (7) MokalemeEnglish-Ordoo Qom-Dey Mah 1397-Thaqalain_IR (8) MokalemeEnglish-Ordoo Qom-Dey Mah 1397-Thaqalain_IR (9)

 

 

گعده دوستانه با دو تن از طلاب جامعه المصطفی و مدرسه المهدی

در یک فضای دوستانه طلاب پذیرای جناب آقای صدیقی متولد و بزرگ شده ایتالیا و همچنین عاصف حیدر دکترای نوروبیولوژیک از لندن بودند. این دو بزرگوار در مورد علت طلبه شدن و به قم آمدن خود توضیح دادند و همچنین تجربیات شخصی خود از زندگی طلبگی و اهداف خود و همچنین مسائل مختلفی را مطرح کردند.

MokalemeEnglish-Ordoo Qom-Dey Mah 1397-Thaqalain_IR (10) MokalemeEnglish-Ordoo Qom-Dey Mah 1397-Thaqalain_IR (12) MokalemeEnglish-Ordoo Qom-Dey Mah 1397-Thaqalain_IR (11)

 

کارگاه به طرق به کارگیری آموخته های زبانی در راستای رسالت طلبگی

در این کارگاه پس از ارائه چشم انداز یادگیری زبان برای طلاب در زمینه تبلیغ و پژوهش، روش های کاربردی کردن زبان در تبلیغ مجازی به بحث گذاشته شد. همچنین پس از تشریح خلع ها و فرصت های علمی و پژوهشی در فضای بین الملل برای طلاب زبان دان جهت نشر معارف دینی، پیشنهاداتی به دوستان ارائه گردید.

MokalemeEnglish-Ordoo Qom-Dey Mah 1397-Thaqalain_IR (13) MokalemeEnglish-Ordoo Qom-Dey Mah 1397-Thaqalain_IR (14) MokalemeEnglish-Ordoo Qom-Dey Mah 1397-Thaqalain_IR (15)

 

 

بازدید از بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی

یکی از وظایف مبلغیین بین الملل، انتقال معارف انقلاب اسلامی با قرائت صحیح از آن می باشد. این موسسه در راستای تبیین مبانی انقلاب اسلامی از منظر مقام معظم رهبری به عنوان مفسر نظرات امام خمینی مشغول فعالیت می باشند. در نشستی علمی جناب دکتر طاهری به طرح این مبحث پرداخته و به سوالات دوستان پاسخ دادند.

MokalemeEnglish-Ordoo Qom-Dey Mah 1397-Thaqalain_IR (18)MokalemeEnglish-Ordoo Qom-Dey Mah 1397-Thaqalain_IR (17) MokalemeEnglish-Ordoo Qom-Dey Mah 1397-Thaqalain_IR (16)