این پرونده در حال تکمیل شدن است…

 Ax&Matn-ThaqalainSite (42)

۳ – حذف نام فاطمه و خدیجه علیهما السلام در صحیح مسلم

یکی از روایات مشهور و صحیح که در منابع بسیاری از عامه و خاصه نقل شده است روایتی است که رسول خدا در آن فاطمه و خدیجه علیهما السلام را از چهار زن برتر و کامل بهشتی دانسته است. اما در چاپ‌های جدید کتاب «صحیح مسلم، بخش فضائل صحابه، باب مناقب خدیجه، ص ۱۱۳۸» نام این دو بانو حذف شده است و روایت درج شده دیگر هیچ تناسبی با «باب مناقب خدیجه» ندارد. درحالی که ابن عساکر در« کتاب الأربعین ص ۸۴» این روایت را به صورت کامل از صحیح مسلم نقل نموده و عمل تحریف گران را ناخواسته افشا کرده است.

پ ن: «شعیب ارنؤوط» سلفی مشهور معاصر در «مسند پنجاه جلدی احمد حنبل ج ۵ ص ۷۷ حدیث ۲۹۰۱» روایتی با مضمون اینکه فاطمه و خدیجه علیهما السلام جزو چهار زن برتر بهشتند را صحیح دانسته است.

نام کتاب سمت راست تصویر: کتاب الأربعین فی مناقب أمهات المؤمنین

نویسنده: ابن عساکر – متوفای ۶۲۰ قمری

ناشر: دارالفکر

چاپ: سال۱۴۱۸ قمری – لبنان

 

نام کتاب سمت چپ تصویر: صحیح مسلم

نویسنده: مسلم بن حجاج نیشابوری

ناشر: دار الطیبه

چاپ: سال۱۴۲۷قمری-قاهره

 

 Ax&Matn-ThaqalainSite (41)

۲ – فتوای قتل شیعه

سلطان سلیم عثمانی پس از جنگ چالدران، برای بیان علت قتل عام شیعه درماه صفر سال ۹۲۳ در بیانیه ای چنین گفت:«ما برای حل مشکل شیعیان از فقها و علمای مشهور استفتاء نمودیم و آنها متفق بر قتل و قلع و قمع شیعیان فتوا دادند و سربازان ما از سراسر بلاد برای این جهاد الهی جمع شدند.» این مطلب در چاپ مصر «مفاکهه الخلان ج۲ص۵۰» آمده است. (تصویر بالا سمت چپ) درحالی‌که در نسخه جدید تک جلدی همین کتاب چاپ لبنان ص ۳۵۴ (تصویر بالا سمت راست) با حذف فتوای قتل شیعه بیانیه را جعل و این‌جنگ را با انگیزه شخصی سلطان معرفی نموده اند.

نام کتاب: مفاکهه الخلان فی حوادث زمان

نویسنده: أحمدبن طولون الصاحلی

ناشر: اصلی: دار الکتب العلمیه چاپ:  ۱۳۸۴ قمری -قاهره      جعلی: المؤسسه المصریه العامه للتألیف و الأنباء و النشر: سال۱۴۱۸ قمری – لبنان

 

این پرونده در حال تکمیل شدن است…

 

AsnadeTahrif-01-ThaqalainSite

۱ – وجوب تحریف

«ذهبی» عالم برجسته اهل سنت در مورد وجوب کتمان و از بین بردن اسناد «اختلاف بین اصحاب» با صراحت در کتاب سیر اعلام النبلاء ج ۱۰ ص ۹۲ می گوید:  برای اینکه دلها با صحابه پاک شود،  اگر به یک مشاجره بین صحابه رسیدی، واجب است که آن موضوع را مخفی کنی، نه تنها مخفی، که نابود کنی! و بر آحاد علما و مردم واجب است که آن مطلب را کتمان کنند.

نام کتاب: سیر اعلام النّبلاء

نویسنده: شمس الدین محمد بن احمد بن عثمان الذهبی

ناشر: مؤسسه الرساله – تحقیق شعیب الأرنؤوط