حجت الاسلام عادل محسنی مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، در گفت‌وگو با پرتال علوم اسلامی ثقلین، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معمار بزرگ انقلاب و چهاردهم خردادماه سالروز رحلت جان‌گداز حضرت امام خمینی (ره)، گفتند: حضرت امام خمینی (ره) طلایه‌دار تحقق آیات «ان الارض یرثها عبادی الصالحون» و  «والعاقبه للمتقین» بودند.

 

وی افزود: ایشان با طهارت فاطمی(س) و صلابت علوی(ع) در برابر همه طواغیت سرکش جهان تمام‌قد ایستادند و همه زیرساخت‌های تمدن مادی و قدرت پوشالی آنان را به چالش کشاندند.

 

«حجت الاسلام محسنی» با تأکید بر اینکه امام خمینی(ره) اراده مبارزه با مستکبران را در ملت‌ها ایجاد کردند، بیان داشتند: ایشان با انقلاب الهی خود گام‌های آغازین افول و غروب ابرقدرت‌های شرق و غرب را برداشتند و با شجاعتی حسینی(ع) و غیرتی عباسی(ع) پوشالی بودن قدرت‌نمایی مستکبران جهان را آشکار ساختند.

 

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ادامه دادند: ایشان با دمیدن روح امید، خدامحوری و خودباوری در کالبد مستضعفین، روحیه مبارزه و جهاد را در آنان زنده و استعدادهای الهی را شکوفا و بیداری اسلامی را رقم زدند.

 

ایشان با بیان اینکه امام خمینی(ره) به‌راستی بدر تمام شب تاریک غیبت حضرت مهدی موعود(عج) بودند، عنوان کردند: ایشان زمینه‌های اقامه دولت کریمه آن حضرت را مهیا و نوید ظهور حضرتش را در جهان طنین‌انداز کردند.

 

«حجت الاسلام محسنی» گفتند: امام خمینی(ره) فقه جامع اهل‌بیت (ع) را بعد از سال‌ها از حالت افقی به حالت عمودی، اقامه کردند و تحقق عینی فقه الله الاکبر را در سعادت جامعه انسانی به منصه ظهور رساندند، ایشان با مجاهدت‌های بسیار و با حضور مؤثر در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی جامعه، تحقق دین را در همه عرصه‌های زندگی بشری نمایان ساختند.

 

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با تأکید بر اینکه امام راحل تبلور عبودیت محض الهی و تندیس تربیت جامع اسلام در عصر کنونی بودند، خاطرنشان کردند: ایشان شروع ظهور صغرا و مقدمه ظهور کبرای حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) بودند.