در قسمت های قبل به اینجا رسیدیم که بین زن های عالم چهار زن برتر از بقیه هستند: فاطمه و خدیجه سلام الله علیهما، آسیه و مریم سلام الله علیهما.

در بین زن های بهشتی نیز همین چهار زن برترند ، روایتش را خواندیم، حالا سوال: کدام یک از این‌ها از برترین است؟

ما باید تشخیص بدهیم؟ نه!

رسول خدا صلّی‌الله‌علیه ‌وآله‌ وسلّم فرموده است.

آن قدر هم این روایت مشهور است که  فاطِمَهُ سَیِّدَهُ نِساءِ أهلِ الجَنَّه،  حتی بخاری نقل کرده است، بخاری که معمولا نسبت به فضائل اهل بیت علیهم السّلام با امساک روایت نقل می‌کند، دو بار این روایت را نقل کرده است، یک بار با سند کامل، یک بار هم تیتر زده است، ذیل باب مناقب فاطمه؛ که در این باب فقط یک روایت است، که آن هم همان فاطِمَه بَضعَه مِنِّی که در جلسات قبل گفتیم، در تیترش اضافه می‌کند بدون سند، یعنی ارسال مسلم، یعنی آن قدر مشهور است که نیاز نیست من سند بیاورم، با اینکه در جای دیگر در کتاب، سند را هم آورده، می‌گوید بابِ مَناقِبِ فاطِمه وَقالَ النَّبی فاطمَهُ سَیِدَه النِّساءِ اَهل الجَنَّه. یعنی باب مناقب فاطمه که سیده و برترین زن بهشتی است.

06-1-hkashani  06-2-hkashani

غیر از بخاری، ألبانی در سلسله احادیث صحیحه ی خودش، مسلم نیشابوری و  دیگران هم نقل کرده‌اند.

06-3-hkashani 

سَیِدَه النِّساءِ اَهل الجَنَّه آن قدر معنای واضحی دارد که نیازی به تأویل و بررسی ندارد.

وقتی می‌گویید پیامبر ما سیدالأنبیاء است، یعنی چه؟ یعنی حائز کمالات همه انبیاء است، نمی‌شود یک پیامبری باشد و کمالاتی داشته باشد و رسول خدا صلّی‌الله‌علیه‌ وآله ‌وسلّم نداشته باشد، بنابراین نمی‌شود زنی بهشتی باشد و کمالی داشته باشد که زهرای مرضیه سلام الله علیها سیده ی زنهای بهشتیست نداشته باشد.

خدا حکیم است، پارتی بازی که نمی‌کند، قطعا  ایشان سَیِّدَهُ نِساءِ أهلِ الدُّنیا بوده که در بهشت  سَیِّدَهُ نِساءِ أهلِ الجَنَّه شده ، چه کسی از همه بزرگ‌تر است و کمالاتش در بهشت از همه بیشتر است؟ گرامی ترین فرد نزد خداوند باتقواترین مردم است،  إِنَّ أَکرَمَکُم عِندَاللّهِ أَتقَاکُم.

بنابراین فاطمه سلام الله علیها از نظر ما و روایات شیعه و سنی برترین زن بهشتی، عاقل ترین، راستگو ترین و باتقواترین زن امت است، ولی حیف که حتی یک ادعای کوچک فاطمه سلام الله علیها هم تکذیب شد