«حجت الاسلام عادل محسنی» مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، در گفت‌وگو با پرتال علوم اسلامی ثقلین، با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در نیمه شعبان، گفتند: معظم له در این سخنرانی از مردم خواستند ماه رمضان را تبدیل به فرصتی برای رزمایش گسترده‌ مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان کنند.

 

ایشان یکی از ویژگی‌های سبک زندگی اسلامی را مواسات و همدلی بیان کرد و ادامه دادند: کمک و همراهی کردن برادر مؤمن یکی از مهم‌ترین وظایف اخلاقی و عاطفی است که اسلام مؤمنان را به آن توصیه می‌کند.

 

حجت الاسلام محسنی با تأکید بر اینکه مواسات تأثیر بسیاری درروند نظام سازی و جامعه پردازی اسلامی دارد، ابراز کردند: عدالت، شعار اصلى و هدف بزرگ انقلاب اسلامى در ایجاد جامعه‌ عادلانه برای رسیدن به رستگاری بوده و مواسات نقش بزرگی در تحقق عدالت و رفع فقر در جامعه دارد.

 

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه بعد از وظیفه دولت و حکومت این مردم هستند که نقش مهمی در استقرار عدالت اجتماعی دارند، اظهار داشتند: مردم می‌توانند با همدلی و مواسات فقر، گرسنگی و محرومیت را در جامعه ریشه‌کن کرده و بر اساس یک وظیفه اخلاقی و عاطفی اجازه ندهند کسی در جامعه گرسنه و درمانده بماند.

 

ایشان همچنین ادامه دادند: رهبر انقلاب فرمودند: نسخه اقتصادی که امروز کشورهای غربی برای مردم دنیا می‌پیچند و ارائه می‌دهند که طبقاتی را مرفه می‌کند و رونق اقتصادی را بالا می‌برد و به قیمت ضعیف شدن و فقیر شدن و زیر فشار قرار گرفتن طبقاتی از جامعه تمام می‌شود؛ این را اسلام نمی‌پسندد. رفاه اقتصادی همراه با عدالت، همراه باروح مواسات و همراه باروح برادری، باز در سایه اسلام به‌دقت می‌آید.

 

حجت الاسلام محسنی به رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه طلاب و اساتید جهادی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفتند: طلاب جهادی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) همگام با دیگر جهادگران در سراسر کشور با لبیک به ندای رهبری ۳۳۰ بسته معیشتی به مناسبت ماه مبارک رمضان تهیه و بین نیازمندان توزیع کردند تا با رزمایش همدلی و مواسات جلوه‌ای از جامعه مهدوی را به نمایش بگذارند.

 

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در پایان خاطرنشان کردند: اساتید و کارمندان این حوزه علمیه نیز با تخصیص ١۵ درصد از حقوق ماهیانه فروردین ٩٩ خود در تهیه اقلام موردنیاز شریک شدند.

 

 

Mohseni-13990215-Tozie Baste Maeishati-Thaqalain_IR (1) Mohseni-13990215-Tozie Baste Maeishati-Thaqalain_IR (2) Mohseni-13990215-Tozie Baste Maeishati-Thaqalain_IR (3) Mohseni-13990215-Tozie Baste Maeishati-Thaqalain_IR (4) Mohseni-13990215-Tozie Baste Maeishati-Thaqalain_IR (5) Mohseni-13990215-Tozie Baste Maeishati-Thaqalain_IR (6) Mohseni-13990215-Tozie Baste Maeishati-Thaqalain_IR (7)