«حجت الاسلام عادل محسنی» مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، در گفت‌وگو با پرتال علوم اسلامی ثقلین، جهش تولید را ضامن نجات اقتصاد کشور دانستند و گفتند: پیشرفت کشور در گرو جهش تولید و رونق اقتصادی است.

 

ایشان  با بیان اینکه تولید گرایی مهم‌ترین دغدغه کشورها محسوب می‌شود، ادامه دادند: از این‌رو در هر کشوری هدف برنامه ریزان اقتصادی رشد معنادار تولید ناخالصی داخلی است.

 

«حجت الاسلام محسنی» به مهم‌ترین الزامات جهش تولید اشاره کردند و گفتند: تشکیل ستاد ویژه جهش تولید در هیات دولت با مسؤولیت مستقیم رییس دولت و استانداری‌ها با مسؤولیت مستقیم استاندار با نگاه ایجاد تسهیلات آسان جهت امر تولید و ایجاد زمینه‌های حضور جوانان متخصص و حمایت از ابتکارات آنان و گسترش مؤسسات دانش‌بنیان ازجمله مهم‌ترین راهکار در جهت تحقق شعار سال به شمار می‌رود.

 

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با تأکید بر اینکه قوانین دست و پا گیر تولید باید اصلاح شود، عنوان کردند: مجلس یازدهم در سال جهش تولید باید اهتمام جدی به تدوین و تصویب قوانین متناسب جهت جهش تولید در مجلس شورای اسلامی و نظارت مجدانه بر اجرای صحیح آن داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه مراکز علمی با پژوهش‌های کاربردی باید زمینه‌ساز تحقق شعار سال باشند، اظهار داشتند: گسترش پژوهش‌های مرتبط با تولید نیازهای اساسی کشور و مواد اولیه کارخانه‌ها با توجه به شرایط اقلیمی و منابع طبیعی و باور توانمندی‌های نیروی انسانی کشور در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از دیگر الزامات تحقق شعار سال به شمار می‌رود.

 

«حجت الاسلام محسنی» با اشاره به اینکه برخورد علمی و عملی با پدیده قاچاق کالا و ارز از الزامات مهم در تحقق جهش تولید محسوب می‌شود، خاطرنشان کردند: برخورد جدی و پشیمان کننده با قاچاقچیان و مفسدان اقتصادی توسط قوه قضائیه از جمله الزاماتی است که می تواند مسیر جهش تولید را هموار می‌کند.