ایام گرم و تابستانی تیرماه  ۱۴۰۱ تعداد ۶۰ نفر از طلاب  پایه های اول تا سوم حوزه علمیه بشاگرد به عنوان اردوی علمی به تهران آمده و به مدت یک ماه میهمان حوزه علمیه امام خمینی(ره) ۲ خواهند بود.

Tolabe Bashagerd-Tir 1401-Madrese Emam 2-Thaqalain_IR (2)Tolabe Bashagerd-Tir 1401-Madrese Emam 2-Thaqalain_IR (1) Tolabe Bashagerd-Tir 1401-Madrese Emam 2-Thaqalain_IR (3)

هدف از این اردو تقویت پایه علمی این طلاب است که در دوران همه گیری بیماری کرونا و به خاطر غیر حضوری شدن دروس احتمالا برخی از آنان دچار ضعف علمی شده باشند. با میزبانی حوزه علمیه امام خمینی(ره) ۲، طلاب بشاگرد با برنامه منسجم و شبانه روزی آن حوزه همراه شده و از ساعات  اولیه روز با برنامه ای منظم به مباحثه، کلاسهای درس، مطالعه و… می پردازند.

Tolabe Bashagerd-Tir 1401-Madrese Emam 2-Thaqalain_IR (15)Tolabe Bashagerd-Tir 1401-Madrese Emam 2-Thaqalain_IR (4)Tolabe Bashagerd-Tir 1401-Madrese Emam 2-Thaqalain_IR (5)

اساتید و طلاب ممتاز حوزه علمیه امام خمینی(ره) ۲ با برگزاری کلاسهای صرف و نحو و جلسات تخصصی تجزیه و ترکیب و… تمام داشته های خود را در اختیار دوستان خود قرار داده و در جهت تقویت پایه علمی این طلاب خصوصا در حوزه ادبیات عرب که موضوع محوری دروس پایه های اول تا سوم باشد تلاش می کنند.

Tolabe Bashagerd-Tir 1401-Madrese Emam 2-Thaqalain_IR (9)Tolabe Bashagerd-Tir 1401-Madrese Emam 2-Thaqalain_IR (11) Tolabe Bashagerd-Tir 1401-Madrese Emam 2-Thaqalain_IR (10)

این طلاب شنبه تا چهار شنبه در کلاسهای ادبیاتی و پنج شنبه و جمعه کلاس سواد رسانه، آشنایی با شعر و شعرا و شعر عاشورایی و… شرکت نمودند و همچنین با برنامه هایی  چون زیارت حضرت عبدالعظیم (علیه السلام) زیارت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) و بازدید مکان های معنوی قم مثل قبرستان شیخان، بهشت زهرا (سلام الله علیها) تهران، تفریح در پارک جمشیدیه و کوه کلکچال و… خاطرات خوبی از این اردوی کوتاه ساختند.

Tolabe Bashagerd-Tir 1401-Madrese Emam 2-Thaqalain_IR (6)Tolabe Bashagerd-Tir 1401-Madrese Emam 2-Thaqalain_IR (7)Tolabe Bashagerd-Tir 1401-Madrese Emam 2-Thaqalain_IR (8)

 همراهی این طلاب در برنامه های اخلاقی و تهذیبی مثل شرکت در مراسمات و ویژه برنامه ها نیز از جمله ابعاد این اردو به شمار می رود.

ارتباط نزدیک و صمیمی میان طلاب مناطق محروم کشور با طلاب حوزه‌های علمیه پایتخت، از جهات گوناگون زمینه ساز رشد و بالندگی بوده و در تقویت روحیه هردو طیف آثار مثبت تربیتی و اخلاقی و تهذیبی دارد.

Tolabe Bashagerd-Tir 1401-Madrese Emam 2-Thaqalain_IR (12) Tolabe Bashagerd-Tir 1401-Madrese Emam 2-Thaqalain_IR (13) Tolabe Bashagerd-Tir 1401-Madrese Emam 2-Thaqalain_IR (14)