«حجت‌الاسلام عادل محسنی» در گفت‌وگو با پرتال علوم اسلامی ثقلین گفتند: این ایام فرصتی برای همدلی، مواسات و کمک مؤمنانه است، امروز دهه کرامت نماد ترویج سیره ائمه اطهار(ع) در سخاوت، بخشندگی و یاری رساندن است.

 

دبیر مجمع مدیران مدارس حوزه‌های علمیه استان تهران افزودند: دهه کرامت نمایانگر روحیه مواسات و همدلی امام مهربانی‌ها و کریمه آل الله است. در حقیقت دهه کرامت درخشش دستگیری و مشکل‌گشایی از دردهای محرومین توسط اهل‌بیت(ع) است.

 

حجت‌الاسلام  محسنی اضافه کردند: دهه کرامت نشانگر اوج تجلی انسانیت توسط رهبران دینی ما و کانون محبت و عشق الهی اهل بیت نسبت به خلق الهی است؛ بنابراین در این ایام باید محرومیت‌زدایی با عزت و کرامت را بیاموزیم و در زدودن دردها و مشکلات مردم مانند ائمه اطهار(ع) کوشا و فعال باشیم.

 

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) گفتند: مواسات و دلسوزی نسبت به دیگران موجب جلب رزق و روزی و محبت الهی در زندگی می شود، همچنین نیکوکاری و کمک مؤمنانه باعث گشایش روزی و رفع مشکلات و معضلات زندگی اجتماعی می‌شود. کمک کردن فقط منحصر در انفاق مالی نیست بلکه در روایات متعددی، مشکل‌گشایی و شاد کردن دیگران حتی با یک لبخند و راهنمایی ساده هم از مصادیق کمک مؤمنانه بیان شده است.

 

دبیر مجمع مدیران مدارس حوزه‌های علمیه استان تهران خاطر نشان کردند: در این شرایط سخت اقتصادی که به دلیل تحریم‌های ظالمانه و بیماری منحوس کرونا به مردم مظلوم و مقتدر ایران اسلامی تحمیل شده است، یکی از مهم‌ترین آداب بزرگداشت دهه کرامت، مواسات و کمک مؤمنانه همراه با حفظ کرامت انسانی و الهی نیازمندان آبرومند است.

 

حجت‌الاسلام محسنی گفتند: این همدلی الهی باید تبدیل به فرهنگ عمومی ملت عزیز ایران اسلامی شود تا در این روزهای سخت افول انسانیت در جهان غرب، الگوی کارآمدی از صلابت انسانیت و عزت ملّی ایرانیان به جهانیان نشان داده شود.