در آستانه میلاد با سعادت پیامبر رحمت، حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله حوزه علمیه امام خمینی رحمه الله ۲ میزبان جمعی از مدیران حوزه های علمیه همدان بود که به جهت دیدار با آیت الله صدیقی، بازدید از این حوزه و نشست هم افزایی و تبادل تجربیات با مدیر آن به تهران سفر کرده بودند.

Didar Modiran Hoze Hamedan Ba Ayatollah Sadighi-Aban 1400-Madrese Emam 2-Thaqalain_IR (1)

حجت الاسلام و المسلمین حمزه پور مدیر محترم حوزه علمیه رسول اکرم صلی الله علیه و آله، حجت الاسلام و المسلمین خزایی، مدیر محترم حوزه علمیه آخوند همدانی، حجت الاسلام و المسلمین یوسفی راستگو، مدیر محترم حوزه علمیه آیت الله دامغانی (سفیران هدایت) و حجت الاسلام و المسلمین منصوری مدیر محترم حوزه علمیه قرآنی امام حسین علیه السلام ضمن شرکت در جلسه درس اخلاق آیت الله صدیقی مدظله و نشست در محضر ایشان، از بخش های مختلف حوزه علمیه امام خمینی رحمه الله شعبه ۲ بازدید نموده و با جزئیات برنامه های این حوزه آشنا شدند. آیت الله صدیقی در این دیدار ضمن قدردانی از زحمات این مدیران فرمودند: شناسایی و بازدید از حوزه های علمیه موفق و تبادل تجربیات با مدیران و مسئولین این حوزه ها بسیار ارزشمند و موثر است. ایشان همچنین از علما، عرفا و بزرگان همدان یاد نموده و در پاسخ به سوالی پیرامون کتاب اخلاق برای طلاب اظهار داشتند: قرآن کریم و انس با مفاهیم آن بهترین کتاب اخلاق است، خصوصا صوره حجرات و سوره لقمان. ایشان در ادامه فرمودند: بعد از انس با قرآن سراغ کتابهای اخلاقی بروند!

Didar Modiran Hoze Hamedan Ba Ayatollah Sadighi-Aban 1400-Madrese Emam 2-Thaqalain_IR (2)

از جمله برنامه های میهمانان حوزه علمیه امام خمینی شعبه۲ شرکت در مباحثه طلاب و تعامل با آنان به عنوان ظرفیتی برای شناخت بی واسطه نسبت به فضای علمی حوزه و حضور در کلاس های درس به عنوان زمینه ای برای بهره مندی طلاب از ظرفیتهای علمی این عزیزان بود که در این سفر رقم خورد.

همچنین جلسات صمیمانه با مدیریت حوزه علمیه امام خمینی شعبه۲، مشاور و معاونین آن حوزه با هدف هم افزایی و تبادل تجربیات صورت گرفت که موضوعات رشد اخلاقی و تحصیلی طلاب، ارتقاء کیفیت معیشت برخی از طلاب، و شیوه های تقویت روحیه جهادی و انقلابی حوزویان از جمله مباحث طرح شده در این جلسات بود.