بسم الله الرحمن الرحیم

وقتی یک نفر می‌گوید من اهل سنت هستم، سنت یعنی چه؟ قول، فعل و تقریر رسول خدا صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم.

فعل او چیست؟ رفتارهای عملی پیامبر صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم، مخصوصا اگر تکرار بشود، مستمر باشد، اگر مستمر باشد می‌شود سنت، اطاعتش واجب است، شخصیت پیامبر صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم را خوب است. ابن قیم شاگرد ابن‌تیمیه که وقتی او را زندان می‌انداختند یک کاری می‌کرد که این را هم زندان بیندازند، فرزند خوانده اش هست، تقریباً اصلی‌ترین مروج آثار ابن‌تیمیه است، یک عبارت عجیبی دارد، ببینید در بدائع الفوائد می‌گوید که از من پرسیدند که آن حجره ای که پیامبر در داخل آن قرار گرفته، آن حجره برتر است یا کعبه؟ خیلی عبارتش عجیب است، می‌گوید اگر بار اول بگوییم خشت کعبه بهتر است یا خشت آنجا، خوب معلوم است خشت کعبه، اما اگر به اعتبار آن کسی که داخل آن است، خیلی عبارتش عجیب است، می‌گوید وَ اِن اَرَدتَ وَ هُوَ فیها فلا والله، اگر منظورتان این حجره به اضافه پیامبر است، هرگز کعبه از او برتر نیست، وَلَا العَرش، عرش هم از آن برتر نیست، وَحَمَلَتُهُ، حتی ساکنانش و فرشته هایش، وَلا جَنه عَدن، بهشت هم از آن برتر نیست، وَلا اَفلاکُ الدائِره، کهکشان ها هم از آن برتر نیستند، چرا؟ می‌گوید: لانَّ باالحَجره جَسَدَا، چون در این حجره یک بدنی قرار گرفته است، لو وزنَ بالکُونِینِ، اگر با همه ی ماسوی الله سنجیده بشود، لرَجَحَ، برتر است.

04-1-hkashani  04-2-hkashani 

 خوب این شخصیتی که فعلش سنت محسوب می‌شود، و فقط بدن مبارک بی روحش اگر با همه ی عالم مقایسه بشود باز هم برتر است، ببینید با جسم و جانش چه می‌کرد. این روایت از زبان عایشه را  ابو داود آورده است و البانی تصحیح کرده است،

 04-3-hkashani  04-4-hkashani

 حاکم نیشابوری در فضائل الصحابه آورده است

 04-5-hkashani

و دیگران،

 04-6-hkashani

نقل کرده اند : هرگاه که فاطمه وارد می‌شد، هرگاه وارد می‌شد که یک بار نیست، مستمر است، ماضی استمراری است، هربار که وارد می‌شد پیامبر صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم بلند می‌شد به سمتش می‌رفت، قامَ اِلَیها، خوش آمد می‌گفت، اَخَذَ بِیَدِها، دستش را می‌گرفت، عجیب است، آن کسی که بدنش افضل است از زمین و عالم، خم می‌شد، قَبَّلَ یَدَها، دستش را می بوسید، آقا این سنت است دیگر، سیره ی مستمر است، وَاَجلَسَها فی مَجلِسِه، او را جای خود می نشاند.  چطور شما حضرت زهرا سلام الله علیها را فراموش کردید؟ ما اگر یک استادی داشته باشیم که دارد درس ‌می‌دهد، یک استاد دیگری وارد بشود جای خودش بنشاندش، بار اول می‌گوییم با او تعارف کرد، اما اگر هربار این اتفاق بیفتد، پیش خودمان چه فکر می‌کنیم؟ حداقل باید حضرت فاطمه سلام الله علیها شخصی در عداد رسول الله صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم حساب بشود، پس چرا در مناسبت های شما، در کتب شما، در مجالس شما اسمی از فاطمه سلام الله علیها نیست؟….