حال غربت کجاست؟ غربت اینجاست، یک غربتِ استمراری، غربتی که اتّفاقاً این‌ها بینِ شیعه و سنّی کینه درست کردند، در حالی که شیعه و سنّی محبّ حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب صلوات الله علیه هستند، یک عدّه‌ای که طرفدارانِ بنی‌امیّه و پدرجدّ داعش بودند کاری کردند که بینِ شیعیان و اهل سنّت کمی هوا مخلوط بشود و حق و باطل گُم بشود.

 

عرض کردم که همه‌ی بزرگانِ اهل سنّت گفته‌اند این موضوع نصّ حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم است.

 

یک شخصیّتِ بسیار عجیبی بنامِ «ابن حزم» هست که وقتی «ابن تیمیّه» می‌خواهد حدیث غدیر را رد کند به این شخص استناد می‌کند. او می‌گوید: اختلافی نیست که قاتلِ علی بن ابیطالب یک مجتهد است و در اجتهادِ خود خطا کرده است، یعنی در نتیجه ثواب هم می‌برد!

 

در موردِ بدبخت‌ترینِ اولین و آخرین این حرف را زده است!

 

ببینید خودِ «ابن تیمیّه» چه می‌گوید، می‌گوید: قاتلِ علی کسی است که فکر می‌کرد خدا و رسول دوست دارند علی کشته بشود لذا «فعلی ذلک محبه لله و لرسوله فی زعمه» بخاطرِ محبّتِ خدا و رسول علی را کشت!

 

یعنی باید از این ابن تیمیّه پرسید که آیا تو تماس گرفته‌ای؟ آیا پی ام زده‌ای؟ آیا او به تو خبر داده است؟ آیا می‌فهمی که حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم فرموده است که او «أَشْقَی الْأَوَّلِینَ وَ الْآخِرِینَ» است.

این غربت است!

 

اگر کسی مثلِ «ابن تیمیّه» و نسلِ بعدیِ او «محمد بن عبدالوهاب» و بعد این داعشی‌ها اینطور شیعه و سنّی را می‌کشند نباید به حسابِ همه گذاشت.

 

بعد اینکه شما غربت را ببینید، آیا می‌شود از قاتلِ حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم دفاع کرد؟ همانطور هم نمی‌شود از قاتلِ حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب صلوات الله علیه دفاع کرد!