حجت الاسلام عادل محسنی مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، ضمن تسلیت به مناسبت عروج ملکوتی سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش، گفتند: یکی از ویژگی های بسیار بارز در شخصیت سردار حاج قاسم سلیمانی آن است که او ذوب در ولایت و امامت اهل بیت(ع) بود.

 

وی با اشاره به اینکه شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی با تمام وجود تربیت شده و رشد یافته مکتب اسلام ناب محمدی بود، ادامه داد: مقاومت، تزکیه نفس و معنویت از شاخصه های مهم سردار دلها است.

 

حجت الاسلام محسنی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی با همه وجودش در دفاع از حرم آل الله و ایجاد زمینه های ظهور ولی الله الاعظم(عج) تلاش کرد، بیان داشت: او با تربیت نیرو و زمینه سازی برای ایجاد امت واحده که لازمه تحقق وعده الهی در امر فرج محسوب می شود بسیار تلاش کرد امیدوار هستیم با نابودی اسرائیل که آرزوی سردار جهان اسلام حاج قاسم سلیمانی بود این مهم به زودی محقق شود.

 

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) به شاخص ترین ویژگی سردار دلها اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی های خاص سردار سلیمانی این بود که او با تمام وجود متشرع به مسائل شرعی و الهی بود.

 

وی افزود: در یکی از خاطرات سردار سلیمانی آمده او و همرزمانش در سوریه چند روزی باید داعش را تحت نظر می گرفتند به همین جهت مجبور می شوند در یکی از خانه های سوری اسکان داشته باشند.

 

حجت الاسلام محسنی ادامه داد: بعد از اتمام ماموریت هنگام خروج از منزلی که در آن ساکن بودند سردار نامه ای خطاب به صاحب خانه می نویسد و می گوید ما مجبور بودیم برای دفاع از شما چند روزی اینجا باشیم اگر راضی نبودید بفرمایید من جبران کنم؛ این رفتار علمدار مقاومت بیانگر آن است که او بسیار مقید به مسائل شرعی بوده است؛ بنابراین اگر سردار سلیمانی، سردار دلها شد به خاطر آن است که او توانست دل خویش را مقید به مسائل شرعی و الهی کند.

 

وی تواضع و مردمی بودن را از دیگر ویژگی های این سردار بزرگ اسلام برشمرد و گفت: شهید سردار سلیمانی به شدت مردمی، متواضع و مهربان بود او مصداق بارز آیه شریفه أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم بود و در مقابل به شدت نسبت به دشمنان با غلظت و جدیت برخورد می کرد.

 

حجت الاسلام محسنی ادامه داد: همچنین سردار دلها نسبت به مردم ایران و مظلومان ستم دیده آسیای غرب اعم از لبنانی‌ها، سوری‌ها، عراقی‌ها، یمنی‌ها، افغانی‌ها و فلسطینی‌ها مهربان و فداکار بود به همین دلیل این شخصیت شخصیتی بین المللی و محبوب دلها به شمار می رفت و تمام دلهای آزاده و مستضعف دوستارش بودند.

 

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) سردار سلیمانی را نمونه واقعی جهادگر «فی سبیل الله» خواند و اظهار داشت: براساس مصاحبه نماینده ولی فقیه در سپاه قدس سردار سلیمانی در ماموریت هایی که خارج از کشور داشت اصلا حق ماموریت دریافت نمی کرد و حقوق وی محدود به حقوق حق داخلی بود که بعضا نیز با مشکلات مالی روبرو می شد؛ این ویژگی بیانگر اوج اخلاص سردار سلیمانی برای خدمت رسانی به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی با تاکید بر اینکه مسؤولان و مدیران سردار سلیمانی را الگوی خود قرار دهند، عنوان کرد: اگر رهبر انقلاب فرمودند حقوق های نجومی باید مدیریت و کنترل و به حقوق های متعارف تبدیل شود به این منظور بود که مردم حس کنند مسؤولان نظام مقدس جمهوری اسلامی و الهی ایران مخلص هستند و برای آسایش آنان بیش از حد کار می کنند اما حقوقشان همانند بقیه مردم بوده و در صورت نیازمندی به بیت المال دست درازی نمی کنند.

 

حجت الاسلام محسنی ادامه داد: شهید سردار سلیمانی روح بزرگی داشت با اینکه حق ماموریت حق او بود اما این حق را دریافت نمی کرد و تصور داشت در حق مردم کوتاهی کرده در حالی که این چنین نبود او الگوی بزرگی برای مسؤولان جمهوری اسلامی به شمار می رود.

 

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) افزود: اگر قرار است مسؤولان در دلها نفوذ داشته باشند و مغناطیس دلها شوند باید اخلاص داشته باشند و برای خدا کار کنند و از گرفتن حقوق های نجومی و کاخ نشینی که موجب دلسردی مردم می شود اجتناب کنند.

 

وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی اهل مدیریت و برنامه ریزی دقیق بود، گفت: سردار سلیمانی با تواضع و محبتی که داشت توانست با تمامی شخصیت های جهان اسلام ارتباط برقرار کرده و جبهه و محور عظیم مقاومت را ایجاد کند.

 

حجت الاسلام محسنی ادامه داد: شاه قبلی عربستان سعودی چندین سال پیش گفت هلال شیعی منطقه در حال شکل گیری است؛ اما امروز باید گفت به کوری چشم تمام دشمنان نهضت جهانی امام زمان(عج) و با فداکاری و همت سردار دلها آن هلال شیعی به بدر تمام تبدیل شده تا زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) و انسجام امت اسلامی جهت استقبال از مدیریت جهانی امام مهدی(عج) شود.