به نام خداوند بخشنده مهربان

اهل بیت رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم و عترت طاهرینش برای ما اهل سنت امتداد طبیعی رسالت محمدی هستند .

ایشان برای ما نقش هدایتی را دارند که بر قلب آن پیشوایان از خاندانی کریم و آن صحابه عزیز ریخته شده است.

هنگامی که از آل البیت صحبت می کنیم در واقع داریم از دلیل اتفاق و اجتماع امت حرف میزنیم چراکه امت اسلامی شاید در مورد فلانی یا فلانی اختلاف کنند ولی همه در مورد اهل بیت رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم اتفاق نظر دارند و این بخاطر این است که با رسول خدا صلوات الله علیه اتفاق نظر دارند.

چراکه اختلاف ما در مورد فلانی یا فلانی به این گونه نبوده که ما را از دایره ارج نهادن و احترام گذاردن به پیشوایان اولین خارج کند.

و لکن بنده وقتی میخواهم بین دو گروه فرق بگذارم ، بین دو روش از روش های تاریخ فرق بگذارم (البته اگر این گونه تعبیر کردن درست باشد) پس به آن جماعت برگزیده و به آن خانواده نگاه می کنم همان هایی که برایشان صلوات میفرستیم و صلوات بر ایشان را به صلوات بر پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم منضم می کنیم و می گوییم:

اللهم صل علی محمد و آل محمد کما صلیت علی ابراهیم و آل ابراهیم و بارک علی محمد وآل محمد کما بارکت علی ابراهیم و علی آل ابراهیم 

و در هر نمازی ما این را تکرار می کنیم.

بخاطر این که این گونه به ما یاد داده اند بخاطر این که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به آن سفارش کرده است آن جایی که می فرمایند: أذکرونی فی آل بیتی ثلاثا

همانی که در این فرمایش شان به آن اشاره فرمودند: ترکت فیکم… ما ان تمسکتم به لن تضلوا…  و این حدیث مشهور است.

و آن چه که امام مسلم روایت کرده : کتاب الله و عترتی …

همان هایی که ما به ایشان نگاه می کنیم به این عنوان که ایشان سبب وحدت هستند بخاطر انتساب ایشان به رمز وحدت در امت اسلامی ( یعنی همان رسول مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و صحبه )

پس چگونه ایشان را سبب اجتماع ندانیم فهم ما از ایشان همان   ثله من الاولین ( پیشی گیرندگان از اولین ) هستند از آل بیت مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم . همان هایی که اراده آسمانی به ایشان اختصاص پیدا کرد و ایشان دنبال آن نرفتند و به دنبالش نبودند  بلکه این امتیاز ویژه از جانب خدای متعال بود و خدای متعال ایشان را به صلب طاهر صلی الله علیه آله و صحبه و سلم نسبت داد.

این امتیاز ویژه ای که خدای متعال مخصوص ایشان قرار داد ما را وادار می کند  که به ایشان با این دید نگاه کنیم که ایشان حاملان وحدت اسلامی هستند.

و این نیست مگر بخاطر احتراممان برای تمام آن مقتدایان . همان هایی که در آغوش نبوت بزرگ شدند ، همان هایی که در مدرسه نبوت رشد پیدا کرده تربیت شدند.

پس ما ضمن این دیدگاه اتحادی نگاه می کنیم به معرفت دقیق بزرگان و نگاه می کنیم به میراث اولین تا آن را در جایگاه الگوگیری و فهم قرار دهیم.

 بلکه آن محل دریافت نورها از آل بیت رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم است. همان هایی که در آن عصر طلایی زندگی کردند و هر کسی با ایشان بوده تا به امروز .

تا بگوییم انتساب به بیت نبوت جایگاه افتخار آفرین و والایی را ایجاد می کند. و عظمت این انتساب نقش عظمت این مسولیت را آشکار می کند.همان مسولیتی را که آن بزرگواران مورد اعتماد و انسان های کریم، به دوش می کشند.

چرا که امت به ایشان نگاه می کند و چشم دوخته . نگاهی که خدای متعال آن را تایید کرده و معطرش کرده آن جا که می فرماید:

انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا

این امتیاز الهی برای ایشان برای ما محل اتفاق  و اجتماع امت است و محل استقرار وحدت امت است ان شاء الله .