چهارشنبه شب بعضی از طلاب برای کوهنوردی به دارآباد رفتند، اما طلاب پایه دوم باید زودتر می‌خوابیدند تا ساعت ۳:۳۰بعد از نیمه شب بیدار شوند و تا ۵ نشده خود را پای قطار برسانند. شوق زیارت بانوی کرامت و نماز امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در مسجد مقدس جمکران بر خستگی خواب شب میچربد! خنکای نسیم پر نشاط نیمه شب به صورت هرکس میخورد، گل از گلش میشکفد و سر حال می آید. قطار آماده حرکت است و طلبه ها اضطراب امتحان پایان هفته را دارند. برخی کتاب به دست، از لحظه‌ها برای دوره کردن استفاده می‌کنند. قطار راس ساعت به راه می افتد و صدای صلوات، طبقه پایین کوپه آخر را نورانی می‌کند. به فرودگاه امام (ره) نرسیده اذان صبح است. قطار برای نماز می ایستد و می ایستد که می ایستد!.. بعد از نماز ندا میرسد که دیزل خراب شده و باید لوکوموتیو دیگری از تهران بیاید. گرگ و میش هوا رو به روشنی میرود. حاج آقای مرادی دم را غنیمت شمرده و برگه های امتحانی را رو میکند. خنکای صبح بیابان ، لب جدولهای کنار ایستگاه، همه با فاصله به خط میشوند و ضمن تنفس اکسیژن خالص اول صبح، امتحان میدهند. با دو ساعت تاخیر مشکل حل میشود راه ادامه پیدا میکند. این دو ساعت برای یک اردوی فشرده دو روزه که قرار است ۱۰ ساعت کارگاه مهارتی و برنامه های زیارتی و تفریحی و خرید مایحتاج طلبگی و هیئت و… داشته باشد خیلی مهم است!

 OrdooTahsili-Shahrivar 1400-Madrese Emam 2-Thaqalain_IR (12) OrdooTahsili-Shahrivar 1400-Madrese Emam 2-Thaqalain_IR (11)

جلسات استاد حصاری در محیط ساده مدرسه آل یاسین آغاز میگردد، قرار است ایشان طی پنج شنبه و جمعه سرفصلهایی از موضوعات مهم و مهارتهای تحصیلی را برای طلاب جوان بازگو نمایند. مهارت هدف گذاری، مهارت برنامه ریزی و مدیریت زمان، تکنیک های تمرکز حواس، راهکارهای توسعه حافظه، مهارت مطالعه، مهارت تفکر، روش مباحثه، مهارت خلاصه نویسی، و روش کاربردی کردن دروس و… اهم موضوعات این کارگاه است که به صورت زنده از صفحه مدیر مدرسه در فضای مجازی پخش میگردد و برای دیگر طلاب قابل استفاده است.

 OrdooTahsili-Shahrivar 1400-Madrese Emam 2-Thaqalain_IR (2)OrdooTahsili-Shahrivar 1400-Madrese Emam 2-Thaqalain_IR (1)OrdooTahsili-Shahrivar 1400-Madrese Emam 2-Thaqalain_IR (3)  

بین کلاس‌ها، برنامه های تفریحی و بازی های ساده، روح نشاط و سرزندگی را در کالبد پرشور طلبه ها می دمد. حوالی ظهر، شرکت در هیئت و جلسه وعظ نیز روح معنویت را در رگ حیاتشان جاری میکند و زیارت شبانه در حرم بانوی کرامت تعالی بخش ایشان است. در کنار ضریح که از شر ویروس منحوس کرونا مسیر سبزی کشیده شده، همه دست توسل به دامان بانوی علم و معرفت زده و توسلی میکنند تا نور عالم پرور نگاه بانو به علم و تحصیلشان برکت بیش از پیش دهد. صبح جمعه برنامه ها با نماز و ورزش صبحگاهی آغاز میشود تا شادابی و سرزندگی، راه را برای دریافت بیش از پیش مطالب در ادامه دوره باز کند.

 OrdooTahsili-Shahrivar 1400-Madrese Emam 2-Thaqalain_IR (4)OrdooTahsili-Shahrivar 1400-Madrese Emam 2-Thaqalain_IR (5)OrdooTahsili-Shahrivar 1400-Madrese Emam 2-Thaqalain_IR (6)OrdooTahsili-Shahrivar 1400-Madrese Emam 2-Thaqalain_IR (10)  

ظهر جمعه موعد تجدید پیمان سربازان امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است در مسجد مقدس جمکران. حال و هوای مسجد دل‌های تنگ و بی قرار را بیش از پیش متوجه حضرت صاحب می‌نماید و زمزمه عجل لولیک الفرج را بر لبها جاری میسازد.

 OrdooTahsili-Shahrivar 1400-Madrese Emam 2-Thaqalain_IR (7)OrdooTahsili-Shahrivar 1400-Madrese Emam 2-Thaqalain_IR (8)OrdooTahsili-Shahrivar 1400-Madrese Emam 2-Thaqalain_IR (9) 

پس از نماز در مسجد مقدس جمکران قبرستان بقیع قراری آشنا با طلاب این مدرسه دارد. حاج شیخ مسلم اسماعیلی رحمه الله هر بار در مجلسی ساده و صمیمی میزبان طلاب مدرسه بود و اما این بار این طلبه ها بودند که در قبرستان بقیع قم او را که در جوار استاد خویش حاج آقا فخر تهرانی آرمیده مهمان روضه سید الشهدا(ع) و قرائت فاتحه و ذکر صلوات نمودند تا این تجدید دیدار حسن ختام این اردوی پر بار و پر از معنویت باشد.

 

OrdooTahsili-Shahrivar 1400-Madrese Emam 2-Thaqalain_IR (13) OrdooTahsili-Shahrivar 1400-Madrese Emam 2-Thaqalain_IR (14)