رحلت اندوه بارعالم ربانی و فقیه صاحب باطن، حضرت آیت‌الله حاج آقا مرتضی تهرانی اعلی الله مقامه الشریف را محضر مبارک حضرت بقیه الله، رهبر بزرگوار، جامعه روحانیت و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض می‌کنم.

مرحوم حاج آقا مرتضی تهرانی و اخوی بزرگوارشان – مرحوم حاج آقا مجتبی تهرانی، که اخیرا در سوگشان نشستیم – فرزندان صالح مرحوم آیت‌الله آقا میرزا عبدالعلی تهرانی رضوان الله تعالی علیه می‌باشند.

مرحوم آیت‌الله آقا میرزا عبدالعلی تهرانی رضوان الله تعالی علیه علاوه بر اینکه از نفس زکیه و نفس پاک مرحوم آقا میرزا جواد آقا ملکی تبریزی بهره برده بودند، با مرحوم آقا شیخ مرتضی زاهد مانوس، و جزو اولیاء خاصِ پروردگار متعال بوده‌اند.

از این شجره طیبه دو میوه بسیار مبارک به یادگار ماند. یکی مرحوم حاج آقا مجتبی تهرانی؛ استاد اخلاق، مرجع تقلید، و بلندگوی حضرت امام رضوان الله تعالی علیه در ابعاد اخلاقی و علمی. ودیگری؛ عزیز تازه از دست رفته‌مان، مرحوم آقا مرتضی تهرانی.

وی با اینکه خیلی بروز و ظهور نداشتند و درس ایشان درس محدودی بود؛ دارای مراتبی از باطن، و صاحب حالات و کمالات و علوم خاصی بودند که فرصت ارائه آن در این مجال مختصر نیست.

ولی با اینکه ایشان بروز ظاهری نداشته، در صحنه‌های انقلابی و اجتماعی خیلی خودشان را نشان نمی‌دادند؛ در این اواخر، به میدان آمده و در حمایت از مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای سخنانی را بیان کردند. مطالبی که از نورانیت مقام معظم رهبری و سیر تکاملی حضرت آقا در مسیر نورانیت و آینده درخشانی که پروردگار متعال برای ایشان رقم زده، حکایت داشت. این کار ایشان، از عجایبی بود که گویی قصد داشتند در این اواخر عمر اداء دین کرده و لزوم پاسداری از امانت الهی را به مردم گوشزد نمایند. درود و رضوان خدا بر روان پاکش باد.

از خداوند متعال مسئلت دارم که جای خالی این عالمان برگزیده را به قدوم علمای عاملین پر گرداند و این مصیبت جانگداز را بر امام زمان و بر رهبر و امت عزیزمان، آیت اجر و اعتلا قرار دهد.