چرا حضرت زهرا سلام الله علیها حدیث ارث را از خلیفه نمی پذیرند ؟

در جلسات گذشته به موضوع اصلی پرداختیم چه شد که باید زهرای مرضیه را بایکوت کرد؟ و او در تاریخ دفن بشود؟ گفتیم ایشان قهر کرد. ظاهر کتاب بخاری و مسلم ، برای میراث است. ما هم فعلا به همین کتابها اکتفا می کنیم . میراث خواست خلیفه نداد، فرمود روایتی نبوی است که ما انبیاء ارث نمی گذاریم که بعد زهرای مرضیه قهر کرد و با همان حالت قهر از دنیا رفت ، خلیفه را در تشیع راه ندادند ؛ امیرالمومنین با خلیفه بیعت نکرد که اینها را قبلا بحث کردیم.

گفتیم نمی شود حضرت زهرا سلام الله علیها این روایتی را که خلیفه نقل کرد، شنیده باشد ، اشکالاتش را گفتیم و اما اگر نشنیده باشد یک اشکال بر می گردد معاذالله به اهمال رسول خدا . اشکال بعدی را به عنوان سوال پنجم عرض می کنیم.

سوال پنجم؛ سنت پیامبر چیست؟ روایاتی که ما در کتب می بینیم با سلسله سند چند راوی در طریق بین کتاب و پیامبر قرار گرفته است. شیعه و سنی می گویند، عمل و اطاعت از نقل راویان ثقه و راستگو واجب است.

بزرگان وهابیت مثل بن باز کسی که به روایت راستگویان عمل نکند کافر می دانند.

 

حال بین روایت خلیفه اول و پیامبر چند واسطه بود؟ فقط خود خلیفه.

این که حضرت زهرا سلام الله علیها روایت را نمی پذیرند،خشمگین می شوند و معاذالله اگر خشمشان دنیایی بود  یک روز ، دو روز ، سه روز انسان عصبانیتش برطرف می شود و فوقش می فهمد اشتباه کرده است. شما می گویید قهرش شش ماه طول کشید تا اینکه سیده نساء اهل الجنه از دنیا رفت.  آیا این به این معنا نیست که حضرت زهرا سلام الله علیها خواست خلیفه ی اول را ،را تکذیب کند؟ و وثاقتش را رد نماید؟ غیر از این برداشت می شود کرد؟ چون طرف دیگر فرض می شود استکبار در برابر حدیث صحیح.

یعنی فاطمه سلام الله علیها  ایشان را صادق  نمی دانستند و امیرالمومنین هم بیعت نکرده ، ایشان را صادق نمی دانسته است. اتفاقا بعد از خلیفه ی اول وقتی که امیرالمومنین به خلیفه دوم می فرمایند ارث ما را بدهید یعنی باز خلیفه اول را صادق نمی دانسته است. اتفاقا صحیح مسلم از قول جناب خلیفه دوم نقل می کند که به علی علیه السلام و عباس عموی پیامبر می فرماید که شما نظرتان درباره خلیفه اول این بود که فرایتماه کاذباً  یعنی شما او رادروغگو می دانستید.

 

بحرانی که فاطمه سلام الله علیها ایجاد کرده این است که از هر طرفی اگر بخواهید با روایت برخورد بکنید راهی نیست جز اینکه یا معاذالله فاطمه سلام الله علیها  جهنمی باشد که او سیده نساء اهل الجنه است یا مکتب خلفا را رفض کرده و ایشان امامت و بلکه حتی صداقت خلیفه اول را  نپذیرفته است. این موضوع یکی از عوامل اصلی بایکوت بانوی بهشت است.