امام برای این مردم خدمت نمیکند، امام دارد خود را خرج الله میکند. برای همین هم است که قیمت او الله است. برای همین است که وقتی به آن بدن مطهّر، به آن تابوت مطهّر تیر زدند، هیچ کسی نیامد برود سینه سپر بکند. چون دیدند شام نمیدهند، اینجا خطر است؛ باز دوباره رها کردند رفتند. آن جمعیت شلوغ که جای سوزن انداختن نبود، حتّی در این حد کمک نکردند که بدن مطهّر پسر پیغمبر کنار پیغبر دفن بشود. شما خود را بگذارید جای امام حسین علیه الصّلاه و السّلام این نامردی را ببینید باید بروند غارنشین بشوند طبق نظریههایی که نمیفهمند امام چه کار میکند. شما همین مسیر را از سیّد الشّهداء علیه السّلام میبینید. همان که برای امام حسن علیه السّلام نقل کردند که طرف داشت به سگ غذا میداد. خطیب خوارزمی نقل کرده است شبیه آن را ابن شهر آشوب هم برای امام حسین علیه السّلام نقل کرده است، یعنی راه عوض نمیشود. کوتاه نمیآید، خسته نمیشود. امام حسن نمیخواهد در انتخابات شرکت بکند که شش ماه کار فرهنگی بکند، ده سال هم این کار را میکند. تمام شد امام حسین علیه السّلام ادامه میدهد. در زمان امام حسین علیه السّلام نُه سال و نیم خبری از جنگ و جهاد و اینها که فعلاً نیست. ابن شهر آشوب میگوید: سیّد الشّهداء علیه السّلام دید یک سیاهی دارد به یک سگی غذا میدهد؛ پشت درختی مخفی شد. نگاه کرد دید. امام دنبال این است که این مردم نسل پرست، پول پرست به یک جایی برسند که بگویند: اگر من یک لقمه میخورم، یک لقمه هم یک بندهی خدا بخورد. این خیلی پیشرفت است؛ جامعهای که اهل کرم میشود، پیشرفت کرده است. امام میخواهد اینها آدم بشوند نگاه میکند، میبیند در همهی این ظاهراً آدم که بردهها را آدم حساب نمیکنند، یک سیاهی دارد به یک حیوانی غذا میدهد. حضرت پشت درخت مخفی میشوند، این برده یک حرفی زده است، إنشاءالله امشب ما بگویم. حضرت مخفی میشود که این یک وقت فیلم بازی نکند. این بردهی خود امام است. در آن داستان امام حسن علیه السّلام آن برده، بردهی ابان بن عثمان است که حضرت او را میخرد و آزاد میکند؛ این بردهی خود امام است. حضرت میرود مثلاً در باغ میبیند این نوکر او دارد کار میکند، سهم غذای خود را دارد به حیوان هم میدهد؛ مثلاً به آن سگ نگهبان باغ هم دارد میدهد حضرت مخفی میشوند تا کار تمام بشود. میفرماید: چرا این کار را کردی؟ میگوید: چشمان این حیوان گرسنه را دیدم… خود این یک فهمی است الآن در جامعهی ما نیست که ما مانور تجمّل داریم، مانور تجمّل یعنی برای من مهم نیست یکی میبیند دلش میخواهد. من بخورم بقیه اهمیتی ندارند. این یعنی کرم نیست، مانور یعنی کرم نیست، یعنی من آدم هستم و بقیه آدم نیستند. امام میبیند یک بردهی سیاهی… حضرت میگوید: برای چه داشتی به او غذا میدادی؟ میگوید: او بندهی خدا است، من هم بندهی خدا هستم. شرم کردم در چشم او نگاه بکنم. حضرت دیدند جنس این خوب است. فرمود: تو را آزاد کردم، این باغ را هم به تو بخشیدم. یک جمله نقل کردند که این برده گفت چقدر معرفت دارد. گفت: یابن رسول الله من را رد نکن. آفرین به این صاحب کرم. گفت: نمیخواهم من را آزاد بکنی، باغ را بدهی، من را فریب ندهی. با یک باغ با یک قبالهی آزادی… من میخواهم پیش شما باشم.
مدرسه علمیه امام خمینی (ره) > صفحات اساتید > استاد کاشانی > ادامهی راهکار امام حسن علیه السّلام در جذب مردم توسّط امام حسین علیه السّلام
ادامهی راهکار امام حسن علیه السّلام در جذب مردم توسّط امام حسین علیه السّلام
کلیپ صوتی از حجت الاسلام کاشانی
در حال لود شدن فایل های صوتی...
فهرست بخش های سایت
- آموزش (۱۰)
- اثرها (۹۲۰)
- اسناد مظلومیت حضرت زهرا سلام الله علیها (۹)
- افکار و عقاید وهابیت (۱)
- اینفوگرافیک (۱۴)
- تحریف در منابع اهل سنت (۱۰)
- چند سوال از اسلام اموی (۲)
- عکس نوشته ها (۶۹)
- کلیپ تصویری (۱۱۶)
- میراث مخطوط اسلامی (۵۹)
- نکاتی از کتاب شریف الغدیر (۶۵۱)
- اخبار (۱,۶۰۸)
- تهذیب (۴۶)
- حوزه علمیه امام خمینی(ره) ۲ (۱۷)
- صفحات اساتید (۴,۴۳۶)
- استاد آقازاده (۲۶)
- استاد آل یمین (۲)
- استاد بلندقامت (۱۵۵)
- استاد جانباز (۱۰۷)
- استاد حسینی (۳۰)
- استاد حسینیان (۶۸)
- استاد رنجبریان (۴۹)
- استاد رهدار (۱۳)
- تمدن اسلامی (۱۱)
- استاد سیری نژاد (۹)
- استاد شهریاری (۲۹)
- درس خارج (۲۸)
- کتاب الخمس (۲۸)
- درس خارج (۲۸)
- استاد علوی (۸)
- استاد کاشانی (۳,۵۴۲)
- مطالب منتخب (۴۸)
- استاد محسنی (۳۳۲)
- استاد معظم حائری شیرازی (۱۱۲)
- استاد معظم صدر حسینی (۱۲۶)
- اندیشه ی نظری اسلام (۸)
- دروس خارج اصول (۲)
- دروس خارج فقه (۱۱۶)
- امر به معروف و نهی از منکر (۷)
- انکار ضروری و ارتداد (۷)
- باب غناء (۱۲)
- کتاب الجهاد (۶۳)
- کتاب القضاء (۲۰)
- کتاب شهادات (۷)
- استاد معظم غیب غلامی (۱۵)
- شناخت مذهب حنفی (۶)
- شناخت مذهب شافعی (۴)
- شناخت مذهب مالکی (۵)
- استاد معظم فاطمی نیا (۲۷۰)
- سیری در صحیفه سجادیه (۱۱۵)
- سیری در نهج البلاغه (۲۸)
- فضائل انسانی از دیدگاه اهل بیت(ع) (۱۳)
- متفرقه (۷۹)
- استاد معظم فیاضی (۲۱۲)
- خداشناسی فلسفی (۵۷)
- درس معرفت شناسی (۱۰۵)
- شرح اصول کافی (۴۷)
- استاد معظم کاهانی (۳۷۹)
- استاد معلمی زاده (۱۲)
- استاد میری (۷۶)
- تفسیر قرآن (۴۰)
- جریان های فکری ـ فرهنگی جهان اسلام (۷)
- درس خارج اصول (۲۱)
- مقالات (۷)
- مدیریت آموزش های کاربردی (۱۴۰)
- ۰۱ – مکالمه عربی (۷۶)
- ۰۲ – مکالمه انگلیسی (۳۹)
- مرکز علوم اسلامی (۵۶)
- معاونت پژوهش (۴۱۸)
- پژوهش ها (۴۱)
- علوم قرآن و تفسیر (۱۵)
- کلام و فلسفه دین (۱)
- منطق و فلسفه (۲۳)
- منابع و روش پژوهش (۳۸)
- روش تحقیق (۲۴)
- معرفی منابع (۱۰)
- نشست ها (۱۲۲)
- تاریخ (۲۷)
- علوم تربیتی (۲)
- علوم حدیث (۳۳)
- علوم قرآن و تفسیر (۷)
- فقه و اصول (۱۰)
- کلام و فلسفه دین (۱۱)
- منطق و فسلفه (۲)
- همایش ها (۱۷)
- پژوهش ها (۴۱)

تازه ترین ها
-
تفسیر قرآن کریم ـ جلسه دهم
حجت الاسلام و المسلمین حسینی نسب؛ ۲۲ اسفند ۱۴۰۳ -
عشق به امام حسن علیه السلام؛ وظیفه ی تبلیغیِ همه ی مسلمین
حجت الاسلام کاشانی -
توجه به امام زمان ارواحنا فداه در زیارات
حجت الاسلام کاشانی -
خداشناسی فلسفی ـ جلسه پنجاه و پنجم
حضرت آیت الله فیاضی؛ ۲۱ اسفند ۱۴۰۳ -
تفسیر قرآن کریم ـ جلسه نهم
حجت الاسلام و المسلمین حسینی نسب؛ ۲۱ اسفند ۱۴۰۳ -
حضرت خدیجه سلام الله علیها؛ مایه ی آرامش رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلّم
حجت الاسلام کاشانی -
مالِ بابرکتِ امّ المؤمنین حضرت خدیجه سلام الله علیها
حجت الاسلام کاشانی -
خداشناسی فلسفی ـ جلسه پنجاه و چهارم
حضرت آیت الله فیاضی؛ ۲۰ اسفند ۱۴۰۳ -
تفسیر قرآن کریم ـ جلسه هشتم
حجت الاسلام و المسلمین حسینی نسب؛ ۲۰ اسفند ۱۴۰۳ -
اطلاعیه پذیرش مرکز علوم اسلامی امام خمینی(ره) (حوزه پاره وقت)
تحت اشراف «آیت الله صدیقی» -
روایت خواستگاری امّ المؤمنین حضرت خدیجه سلام الله علیها
حجت الاسلام کاشانی -
گنجی به نام صلوات بر حجج طاهره علیهم السلام
حجت الاسلام کاشانی -
جلسه دهم بحث ضرورت وجود مذهب؛ یا وقتی می گوییم شیعه هستیم، یعنی چه؟
حجت الاسلام کاشانی -
جلسه نهم بحث ضرورت وجود مذهب؛ یا وقتی می گوییم شیعه هستیم، یعنی چه؟
حجت الاسلام کاشانی -
خداشناسی فلسفی ـ جلسه پنجاه و سوّم
حضرت آیت الله فیاضی؛ ۱۹ اسفند ۱۴۰۳
پاسخ دهید