به دنبال این هستیم چرا زهرای مرضیه سلام الله علیها در تاریخ گمنام شده است؟ گفتیم اول فاطمه سلام الله علیها را بشناسیم، بعد ببینیم در تاریخ چه بلایی بر سر سیره و شخصیت او آوردند، چرا او را از نظر تاریخی دفن کرده‌اند؟ بحث به اینجا رسید که چهار نفر،زنان برتر دنیا و آخرت هستند، و برترین آن‌ها فاطمه سلام الله علیها است، بعد روایتی عرض کردیم که می‌گوید چهار زن کامل اند، خواندیم روایاتی که تغییر دادند، نظریاتی مطرح شد، ابن‌تیمیه می‌خواهد وارد شود و مسئله را حل کند، راهکارش هم جالب است، ببینید، می‌گوید اگر از ما بپرسند از بین فاطمه، خدیجه و عایشه، چه کسی برتر است سخت است، اما اگر اینطور پرسیده شود من راحت جواب ‌می‌دهم، اگر پرسیده بشود مجموعه ی زن های پیامبر و مجموعه دختران پیامبر، کدام برتر است؟  ابن‌تیمیه می‌گوید که صحیح است بگوییم همسران، چرا؟ چون عددشان بیشتر است!

 08-1-hkashani  08-2-hkashani 

واقعا نیاز به تعلیق نداره، یا تعلیقه نمی‌خواهد، ابن‌تیمیه انگار  پرتقال و سیب را مقایسه می‌کند، این خیلی بچه گانه است که چون عدد آن‌ها بیشتر است پس برترند، یعنی اگر روستایی ده نفرجمعیتش  از روستای دیگر بیشتر باشد برتر و بهشتی اند؟ سه تا سنگ که از شن هستند با تو تا سنگ که از عقیق است، چون عددش بیشتر است برترند؟ واقعا یعنی ابن‌تیمیه، شیخ‌الإسلام اموی خبر ندارد وقتی بحث از افضلیت می‌شود، وزن این‌ها را که مقایسه نکردیم که بگوییم فاطمه یک طرف است و مجموعه ی زنان پیغمبر هم طرف دیگر، بعد شما می گویید چون عددشان بیشتر است؟

چرا  اینطوری باید پاسخ بدهد؟ ابن‌تیمیه چرا باید بی منطق پاسخ بدهد؟ چون می‌داند که اگر بخواهد به حقیقت رجوع کند و در برابر روایات مسلّم رسول الله صلّی‌ الله‌ علیه‌ و آله‌ و سلّم، متواضع باشد، فاطمه برترین است، چکار باید بکند؟ مجبور است به این توجیهات جالب دست بزند