«حجت الاسلام عادل محسنی» مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره)،  با بیان اینکه تکنولوژی تکامل ابزار زندگی بشر است نه تکامل ارزش های رفتاری، گفتند: لذا چون اساس تمدن غرب بر کامجویی فردی بنا شده است هر جا که ارزش های والای انسانی و تمتعات فردی دچار تعارض می‌شوند طینت واقعی و زشت خودخواهانه تمدن غرب نمایان و آشکار می‌شود.

 

ایشان افزودند: غارت فروشگاه ها، درگیری شدید برای تهیه دستمال بهداشتی، رهاکردن و عدم درمان سالمندان و مبتلایان به بیماری های خاص، راهزنی دریایی و مصادره تجهیزات پزشکی و بهداشتی بالاخص ماسک ها، رها سازی اجساد اموات کرونایی و بالارفتن خرید اسلحه نمونه هایی از عیان شدن چهره زشت رفتاری و افول و انحطاط ارزش های انسانی در تمدن غرب است.

 

«حجت الاسلام محسنی» ریشه تمام رفتارهای زننده و مشمئز کننده غربی را در نوع نگاه و نگرش غربی‌ها به زندگی دنیا و آخرت دانست و ابراز کردند: متاسفانه منافع شخصی برای آنان از خدمت رسانی به دیگران مهمتر است و اعتقادی به ذخیره سازی برای زندگی آخرت ندارند و تمام نگاهشان به لذت جویی دنیوی است، تا وقتی به رفتار متمدنانه پایبند می باشند که جان آنها یا منافعشان در خطر نباشد و به محض احساس خطر جدی مانند ویروس منحوس کرونا، باطن خودخواه و منفعت طلبانه خود را آشکار می کنند.

 

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در ادامه بیان کردند: اما در نگرش اسلامی چون خدمت به خلق عبادتی بسیار ارزشمند و جایگاهی والا دارد می بینیم که مدافعان سلامت بیش از حد معمول و وظیفه با ایثار و عشق به بیماران کرونایی خدمت می کنند و گروه‌های مختلف مردم خصوصا جوانان جهادی و بسیجی با تمام وجود در بیمارستان ها در کنار مدافعان سلامت بدون ترس و وحشت از این ویروس خطرناک حضور می یابند.

 

وی افزود: همچنین این مجاهدان ایثارگر در بیرون بیمارستان ها با ضد عفونی معابر عمومی و منازل مسکونی و تولید ماسک و شیلد و تهیه مواد ضد عفونی و بهداشتی و تکریم اموات کرونایی با تجهیز شرعی آنان، جلوه های رفتار عزت مندانه الهی را به منصه ظهور می رسانند.

 

»حجت الاسلام محسنی» با تاکید بر اینکه دنیا در ماجرای کرونا متوجه تمدن نجات بخش و نوین اسلامی شد، گفتند: ماسک دزدی توسط مدعیان تمدن و حقوق بشر در قلب اروپا و آمریکا سبب رسوایی فرهنگ پوشالی غرب و سربلندی فرهنگ اسلامی شد.