خوب شیعه‌ی علی برای هدایت مردم باید چه کار بکند؟  هنر بچّه‌ شیعه باید این باشد که پرچم امیر المؤمنین را در دنیا بلند بکند. شما همین حقایق را مؤدّبانه، بدون این‌که توهین بکنید، سیره‌ی اهل بیت را بدون این‌که توهین بکنید بروید بیان بکنید، امیر المؤمنین کسی نیست که خیال بکنید، کنار دیگران قرار می‌گیرد.

به ابو العبّاس حنبلی گفتند: او خلیفه‌ی اوّل خلیفه است یا علیّ بن ابی‌طالب؟ تازه حنبلی آدم تندرویی است. «کَم فَرق بَینَ مَن شُجَّع فِی خِلَافَتِهِ» فرق است بین آن کسی که فوق آن گفتند: خلیفه است. «وَ بَین مَن قِیل أنَّهُ الله هُو». این را گفتند: الله است. چه کسی را به چه کسی مقایسه می‌کنید؟

شیعه اگر شیعه‌ی امیر المؤمنین باشد یک طور تبلیغ می‌کنند که از آن کسانی که معارف اهل بیت به دست آن‌ها نرسیده است، به دست آن‌ها برسد. من در این زمینه ۱۵ سال است دارم کار می‌کنم، قسم به خدا بیش از ۹۹ درصد مردم غیر شیعه این مباحث را نمی‌دانند. همه ابن تیمیه نیستند، اصلاً نمی‌دانند. این‌قدر سنی وجود دارد که وقتی فضایل امیر المؤمنین را بیان می‌کنی هر چه پول دارد می‌آید در دهان آن کسی می‌کند که دارد مدح می‌کند. الآن نگاه نکنید که متأسّفانه خط کشی شده است.

بهترین مقتل‌های سیّد الشّهداء را سنّی‌ها نوشتند. برترین اشعار راجع به امیر المؤمنین را سنّی گفتند. نه این‌که بگویم سنّی‌ها از شیعه‌ها محبّ‌تر هستند، نمی‌خواهم این را بگویم، دست این‌ها از حقیقت کوتاه است. صبح تا شب چیز دیگری در گوش این‌ها گفتند.

نباید اگر خواستی با سنّی بحث بکنی یا زمینه‌ی تبلیغ فراهم بکنی، لج او را دربیاوری. باید او را از موضع خود پایین‌تر بیاوری فکر بکند، فکر بکنند باور بکنند خیلی از آن‌ها برمی‌گردند.