تا حالا نظر دو نفر از علمای بزرگ سلفی را با هم بحث کردیم، ابن‌تیمیه نظری خنده دار، بن عثیمین نظری ناجوانمردانه، نوبت به بن باز می‌رسد، بن باز مفتی اعظم عربستان، که ۱۴۲۰ از دنیا رفته، او می‌خواهد حتما این مشکل را حل کند، چه کار کند؟ هر نظری به ذهنش می‌رسد می‌گوید.

یک بار  درباره برترین زن های عالم  می‌گوید کامل ها آسیه بود، مریم بود، خدیجه هم که کامل بود، بعد فکر می‌کند و می‌گوید فاطمه هم که کامل بود، پس زن های کامل در دنیا چندتا هستند؟ پنج تا

به ‌خاطر حدیث آبگوشت که ما بعدا به آن خواهیم پرداخت، زن های کامل عالم می‌شوند پنج تا.

اما از یاد می‌برد، یک بار دیگر که در بحث دیگری از آن سوال می‌کنند می‌گوید برترین زن عالم عایشه است، چون کامل ترین از نظر عقل، دین، ایمان بوده. می‌گوییم همه ی این‌ها را از آبگوشت متوجه شدید؟

یک بار دیگر بن باز نظرش را عوض می‌کند، این تعدد نظر نشانه ی چیست؟ نشانه ی این است که نظری را دارد فی البداهه پرتاپ می‌کند، اگر فکر کرده بود و جوابش دقیق بود  که اینقدر استدلال هایش عوض نمی‌شد، از هیئت کبار العلماء سوال می‌کنند که برترین زن کیست، در این استفتاء بکر ابوزید، فوزان الفوزان، آل شیخ مفتی امروز عربستان و بن باز مفتی متوفای ۱۴۲۰عربستان حضور دارند، جالب است که این‌ها هرکدامشان در کتبشان مطالب مختلفی می‌گویند، اینجا که سوال می‌کنند برترین زن کیست، ارجاع ‌می‌دهند به نظر ابن کثیر، ابن کثیر در کتابش مفصل بحث می‌کند، همین روایاتی که ما گفتیم، چهار زن برتر در دنیا، چهار زن برتر در آخرت، آبگوشت، اشاره‌ای به فاطمه سیده النّساء اهل الجنه هم نمی‌کند، بن باز هم همینطور، پس از نقل کلام ابن کثیر که یا مریم برترین است  یا به‌صورت مساوی مقام اول برای مریم و فاطمه سلام الله علیهما می باشد .بعد از اتمام این جمله ابن کثیر، هیئت کبار العلماء و بن بازی که دو بار نظرات دیگر داشته، زیر این برگه را امضاء می‌کنند و می‌گویند یا برترین فرد مریم سلام الله علیها است و یا مقام مساوی برای مریم و فاطمه سلام الله علیهما.

و حدیث آبگوشت نتوانست برای عایشه کاری بکند